Dreamhack news

News > Game Talk > Spelutvecklare och egenföretagare: Hur, var och varför?

Game Talk Stage: Spelutvecklare och egenföretagare: Hur, var och varför?

En paneldiskussion med Martin Sundberg (Gatling Goat Studios), Robin Hjelte (Forgotten Key) och Tobias Kärrman (Number TwentyFive Entertainment), modererad av Johan Toresson (Gameport). Hur gör man egentligen när man vill starta en egen studio? Vad ska man ha för utbildning, och vad ska man göra under den? Hur beräknar man scope till sitt första spel? Det finns en mängd med frågor som ofta ställs utav aspirerande spelutvecklare, och vi tänkte ta en diskussion där vi försöker re lite i vilka vägar man kan ta från spelidé till självförsörjande spelstudio i Sverige idag. Tre företag på olika platser på sin resa.

INFO

Talare: Johan Toresson, Robin Hjelte, Tobias Kärrman, Martin Sundberg, Publiken
Datum: Lördag 27 september
Tid: 16:15
Plats: Annexet, Game Talk Stage

Sitemap & Miscelleanous